تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

  رئیس جمهوری: برخی دم از این می‌زنند که دوباره محصولات کره‌ای وارد کشور شود  

رئیسی: شرایط تحریم در کشور نسبت به زندگی مردم مشکلاتی ایجاد کرد اما برخی از این تهدیدها فرصت‌ها ساختند و یکی از بخش‌های صنعتی که از این قضیه فرصت ساخت، کارخانه کویر تایر بود که به پیش رفت.

کد خبر: ۱۰۸۰۷۱
۱۴:۵۳ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

  رئیس جمهور: برخی دم از این می‌زنند که دوباره محصولات کره‌ای وارد کشور شود  

دیدارنیوز: رئیس جمهوری با بیان اینکه برخی دم از این می‌زنند که دوباره ‌محصولات کره‌ای وارد کشور شود، گفت: اجازه نمی‌دهیم ‌واردات ‌‌تولید ‌را تحت‌الشعاع قرار ‌دهد.


 حجت الاسلام رئیسی در سفر به خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش صادرات امری بسیار ضروری است گفت: به وزیر صمت و وزاری مربوطه تاکید می‌کنم حتما ساز و کاری تعریف کنند، به سطح سازمانی کار ندارم اما ساز و کار فعال برای حمایت از داخلی‌سازی و حمایت از صادرات داشته باشند.


وی افزود: در این زمینه یک ممیزی فعال برای واحدهای تولیدی که به صادرات بیشتر تشویق شوند، داشته باشند و این مهم باید دنبال شود.


رئیسی بیان کرد: شرایط تحریم در کشور نسبت به زندگی مردم مشکلاتی ایجاد کرد اما برخی از این تهدیدها فرصت‌ها ساختند و یکی از بخش‌های صنعتی که از این قضیه فرصت ساخت، کارخانه کویر تایر بود که به پیش رفت.


وی گفت: عین این کار را در کارخانجات تولیدی لوازم منزل داریم که در این مدت خیلی خوب پیش رفتند، جلوی برخی کارخانه‌های محصولات کره‌ای را گرفتند و نگذاشتند محصولات آن به کشور ما وارد شود و دفاتر تولیدی و توزیعی را نسبت به ایران اسلامی محدود کردند نتیجه این شد که کارخانجات لوازم خانگی به راه افتاد و الان نیاز کشور را برطرف می‌کند، اکنون که نیاز کشور برطرف می‌شود برخی دم از این می‌زنند که دوباره این محصولات کره‌ای وارد کشور شود.


رئیس جمهور‌ تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد واردات بی‌رویه‌ای که تولید کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد، صورت بگیرد یعنی نوع واردات بی‌رویه‌ای که تولید کشور را تحت الشعاع قرار دهد، نمی‌گذارد کشور در مسیر تولید و اقتصاد مستقل و مقاومتی قرار بگیرد.


وی گفت: این نباید اتفاق بیفتد و باید تولیدکنندگان لوازم داخلی و در یک کلمه داخلی‌سازی باید در کشور رونق پیدا کند، این سیاست دولت است و همین سیاست را دنبال خواهیم کرد.


منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
0
درست میگوییند شما که قیمت تولید داخل را نتوانستی کنترل کنید لوازم خانگی به چند برابر قیمت تمام شده بدست مردم میرسد
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
1
پس از دولت مرحوم آیه الله هاشمی رفسنجانی این دومین دولتی است که شعارش توسعه کارخانجات و شرکتهای داخلی و تقویت تولید داخلی است امیدوارم این سخنان در حد شعار باقی نماند .
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی